Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/dpssim/domains/dpssimply.nl/public_html/wp-content/themes/Divi/includes/builder/module/ContactFormItem.php on line 657

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/dpssim/domains/dpssimply.nl/public_html/wp-content/themes/Divi/includes/builder/module/ContactFormItem.php on line 657

Communicatie Training


Stop je te ergeren aan mensen die niet doen wat je wilt.

Word het gesprek de baas.

Communicatie training, gespreks- en beïnvloedingstechnieken helpen je erbij.

Communicatie training, gesprekstechnieken en beïnvloeding

Communicatie training voor drukke 40+ managers die meer controle willen hebben. Gesprekken waar jij de baas over bent. Mensen doen wat jij wilt. Klanten, medewerkers en collega’s snappen wat je bedoelt. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Erger je je aan mensen?

Erger je je aan mensen omdat ze niet doen wat ze horen te doen? Medewerkers lopen er de kantjes van af als niemand kijkt. Ze begrijpen jou niet, ook al leg je alles duidelijk uit. 

Korte-termijn-denken

Iedereen doet maar wat en kijkt alleen naar het puntje van zijn neus. Korte-termijn-denken in plaats van vooruitkijken. Wanneer er iets fout gaat, zijn ze daar ook nog verbaasd over. Terwijl jij dit al lang zag aankomen.

Domino-effect

Wanneer er intern iets fout gaat, heeft dat direct invloed op jou. Je wordt ongeduldig, kortaf en je trekt je terug. Thuis reageer je af op je partner en kinderen. Relatieproblemen zijn het gevolg. Beschuldigingen, verwijten en een sfeer om te snijden.

[good-reviews cycle=”fader” ]

Doel communicatie training

Het doel van de communicatie training is effectief en respectvol communiceren. Een werkrelatie opbouwen en onderhouden. Elkaar begrijpen en op elkaar kunnen rekenen. Duidelijkheid en stabiele relaties. Samenwerken in plaats van alles alleen moeten doen. Niet laks maar betrokken. Geen beschuldigingen, verwijten en kritiek meer maar verbondenheid en begrip.

Resultaat

communicatie training

Alleen wanneer je een stabiele werkrelatie met iemand hebt, vertrouwt die jou ook. Alleen wanneer die jou vertrouwt, wil die iets voor je doen.

Communicatie training voor meer verbondenheid

Communicatie training helpt je om mensen aan je te binden. Klanten zijn je fans. Ze hebben begrip voor een misser. Medewerkers en collega’s doen wat jij wilt omdat ze jou eindelijk begrijpen. Thuis zit iedereen samen aan tafel te praten in plaats van met de neus in de telefoon.

[good-reviews cycle=”fader” ]

Zich bijzonder voelen

Het enige wat mensen nodig hebben, is zich bijzonder voelen. Over het algemeen voelen we ons niet bijzonder. Je krijgt pas aandacht, wanneer je een fout maakt. Wanneer je doet wat van je wordt verwacht, hoor je niets. Geen ‘dank je wel.’ Geen glimlach. Geen schouderklopje.

Aandacht voor effectieve communicatie

Aandacht is het toverwoord. Ik was zelf niet zo goed in aandacht geven. Ik ging ervan uit dat alles vanzelfsprekend is. Dat anderen weten wat ik denk. Wanneer ik blij ben met iemands prestatie, dan weet die dat toch. Heb je dat ook?

Voorbeelden van gebrek aan communicatie

  • Je klant betaalt de factuur ruim op tijd en je bent blij. Zeg je dat tegen hem? Nee, want dat is vanzelfsprekend.
  • Jouw medewerker heeft een moeilijk probleem opgelost. Merk je dat op? Nee, want daar wordt die toch voor betaald.
  • Je partner heeft afgewassen. Geef je hem daar een kus voor? Nee, want wanneer jij het doet, valt het ook niemand op.
  • Je dochter is verdrietig. Je zegt tegen haar dat het wel meevalt, terwijl zij een knuffel nodig heeft.

[good-reviews cycle=”fader” ]

Complimenten

Misschien denk je dat je niet zo goed bent in complimenten geven. Dat voelt zo nep. Complimenten zijn het laatste wat je nodig hebt. Er zijn betere manieren om aandacht te geven aan mensen. Daar heb je gesprekstechnieken voor nodig.

Problemen in de communicatie

Problemen in de communicatie ontstaan wanneer je meer met jezelf bezig bent dan met een ander. Je neemt dingen te snel aan. Je verwacht en wordt teleurgesteld.

Beïnvloeding

Om een ander te leiden, leer je eerst volgen. Om te beïnvloeden, ben je eerst bereid om beïnvloed te worden. Daarom bestaat de communicatie training uit twee blokken: de 1e dag – volgen en de 2de dag leiden en beïnvloeden.

[good-reviews cycle=”fader” ]

Wat leer je in de communicatie training?

DAG 1 – VOLGEN

Aandacht geven, relatie opbouwen en onderhouden

  • Verbale en non-verbale communicatie

Je creëert bij een ander het gevoel van op dezelfde golflengte te zijn. Dat doe je door te spiegelen met je lichaam, gebaren, mimiek, stem en woorden die je gebruikt. Je zet je verbale en non-verbaal-communicatie in.

  • Actief luisteren

Je gesprekspartner voelt zich gehoord omdat je interesse toont en actief luistert. Dat doe je door open vragen te stellen, te herhalen wat die zegt en samen te vatten.

  • Empathie

Je gesprekspartner voelt zich begrepen omdat je zijn gevoelens en behoeften benoemt beter dan hij dat zelf kan. Je bent in eens zijn beste vriend en hij vertrouwt je. Alleen wanneer iemand jou vertrouwt, wil die ook iets voor je doen.

DAG 2 – LEIDEN EN BEÏNVLOEDEN

Omgaan met weerstand en klachten.

Rustig blijven in stressvolle situaties.

  • RET en ACT

Doorbreek jouw belemmerende overtuigingen. Denk je dat je altijd gelijk hebt? Dat een ander altijd precies moet doen wat jij wilt? Deze overtuigingen leveren stress op. Daarom erger je je aan mensen. Terwijl ontspanning juist zo belangrijk is. Alleen wanneer je iemand kunt ontspannen, kun je hem ook beïnvloeden. Dankzij RET (rationeel emotieve therapie) en ACT (Acceptance and commitment therapy) blijf je in contol.

Daarom dagen we jouw overtuigingen uit, ontkrachten ze en vervangen door overtuigingen die je helpen een relatie op te bouwen in plaats van te verstoren.

  • Geweldloze communicatie

Bij moeilijke gesprekken laat je je niet sturen door emoties. Je blijft bij de feiten. Daardoor laat je je niet uitdagen door een ander. Je blijft kalm als James Bond, zelfs in stressvolle situaties.

Je weet met weerstand om te gaan. Je benoemt de intenties achter de uitspraken van je gesprekspartner. Je legt dingen helder uit zodat de ander je echt begrijpt. Een boze tegenstander transformeert in een trouwe vriend.

  • Transactionele Analyse

Ontdek hoe je communiceert. Als een ouder, een volwassene of een kind? Leer verschillende communicatiestijlen kennen en hoe ze het gesprek beïnvloeden. Als ouder ben je kritisch en creëer je weerstand. Als volwassene ben je zakelijk en heb je geen empathie. Als kind denk je niet aan de toekomst. Herken en pas de juiste communicatiestijl toe afhankelijk van de situatie.

Jouw trainer communicatie

Ik ben Dagmara Peters – jouw trainer communicatie. Ik ben docent met eerstegraadslesbevoegdheid en 20 jaar ervaring in het verzorgen van zakelijke trainingen. Ik heb psychologie en communicatie gestudeerd. Daarvoor was ik helemaal niet zo goed in communicatie, gesprekstechnieken en beïnvloeding.

Beïnvloeding

Ik liet me eerder beïnvloeden dan dat ik anderen beïnvloedde. Ik draaide me om en liep letterlijk weg toen ik kritiek hoorde. Ik zei nooit waar ik me aan stoorde en ontplofte toen de maat vol was. Ik zei dingen waar ik achteraf spijt van had. Gelukkig heb ik geleerd dat het anders kan. Ik heb nu een harmonieuze relatie van 20 jaar en trouwe klanten sinds 2007.

10.000 gesprekken

12 jaar lang werkte ik als tolk. Ik tolkte bij ruim 10.000 gesprekken voor managers, advocaten, politieagenten, rechters, leraren, huisartsen, specialisten, psychologen en psychiaters. Ik heb alles gehoord wat fout kan gaan in een gesprek. En ik weet hoe je dat kunt voorkomen.

Communicatiestijl

Ik wilde altijd dat mensen deden wat ik wilde. Ik dacht dat ik altijd gelijk had. Wanneer ze zich niet aan mijn regels hielden, werd ik kwaad. Ik heb mijn communicatiestijl veranderd. Jij verandert het ook.

[good-reviews cycle=”fader” ]

Voorbeelden uit de praktijk

Als trainer werk ik met voorbeelden en situaties uit de praktijk. Jouw ervaringen en verhalen vormen de inhoud van de training. Alle technieken leg ik simpel uit. Zelf een kind begrijpt het.

Het zijn ook simpele technieken, zoals bijv. één vraag tegelijkertijd stellen, geen vragen met ‘waarom’ beginnen en tot 10 tellen wanneer je niet meteen een antwoord krijgt. Samen oefenen we de nieuwe communicatieve vaardigheden en gesprekstechnieken. 

Communicatie training zonder Power Point

Verwacht geen slaapverwekkende Power Point presentatie. Deze training communicatie is vooral doen. Actie.

Nieuwe technieken uitproberen, evalueren wat wel en niet werkt, bijschaven en opnieuw oefenen.

Leren is herhalen

Als je naar huis gaat, heb je echt het idee dat je iets hebt geleerd.

Communicatie technieken voor zakelijk en privé

Deze communicatie- en gesprekstechnieken werken in elke situatie. Niet alleen op het werk maar ook thuis. Overal waar je met mensen te maken hebt, pas je ze toe.

Ik moet al zo veel

Nu denk je misschien dat jij weer degene bent die zijn best moet doen. Jij moet leren. Jij moet je aanpassen. Jij doet al zo veel voor anderen. Als je wilt leiden, moet je eerst leren volgen. Pas als je met je gesprekspartner op één lijn bent, begin je te leiden.

Communicatie training voor leiders

Deze communicatie training is niet bedoeld om een lammetje van je te maken.

Vriendelijk betekent niet dat anderen over je heen gaan lopen. Vriendelijkheid en kracht maken van een manager een leider

Kracht zonder vriendelijkheid maakt van jou een dictator.

[good-reviews cycle=”fader” ]

Resultaat van deze communicatie training:

  • Mensen vermijden je niet meer. Ze gaan gesprekken met je aan. Ze praten open over hun gevoelens en behoeften omdat jij daar ook open over praat.
  • Mensen vertellen jou niet de hele waarheid alleen wanneer ze jou niet vertrouwen. Nu je consequent op dezelfde manier communiceert, ben je voorspelbaar. Voorspelbaarheid zorgt voor rust. Je bent ontspannen en je ontspant andere mensen.
  • Mensen voldoen aan je verzoeken omdat je weet hoe je dingen moet vragen en delegeren. Eindelijk begrijpen ze je. Jullie band versterkt zich.
  • Ook reageren mensen boos, blijf jij rustig. Je laat je niet uitdagen en je weet ze te kalmeren.
  • Je begrijpt anderen en zij begrijpen jou. Je weet op een beeldende manier uit te leggen wat je bedoelt. Zelfs een kind begrijpt je. Je checkt ook altijd of een ander jou goed heeft begrepen.
  • Je relatie met klanten, medewerkers, collega’s, kinderen en partner bereikt een andere dimensie. Je ervaart meer openheid, verbondenheid en begrip.

Jouw investering

€ 395,00 excl. btw per dag per persoon.

Groepsgrootte

De groepsgrootte is maximaal 4 tot 6 personen.

Locatie

Wehl of incompany. Voor de communicatie training op jouw locatie niet verder dan 50 km van Wehl vandaan, geldt dezelfde prijs € 395,00 excl. btw per dag per persoon.

Tijden

Van 9:30 uur tot 16:30 uur of in overleg.

Taal

Deze communicatie training kan ik geven in het Nederlands, Pools, Duits en Engels.

Meld je aan

Meld je aan voor deze communicatie training. Leer effectief en overtuigend communiceren. Stop met managen en begin met leiden.

Bel 06-20 59 20 11 of mail naar info@dpssimply.nl