Training


Moeilijke cliënten

Met sommige cliënten kun je lezen en schrijven en andere halen het bloed onder je nagels vandaan. Hoe kan dat? Ligt het aan hen of aan jou? Je doet meer dan je best en toch lijkt het averechts te werken.

Vooroordelen

Onbewust mogen we mensen die op ons lijken, mensen met dezelfde normen en waarden, achtergrond, opleiding en levenservaring. Zelfs mensen met dezelfde haarkleur als de onze mogen we meer dan anderen. En hoe gedraag je je wanneer je iemand mag? Wat doe je anders dan bij iemand die je irriteert?

“Ik mag die man niet. Ik moet hem beter leren kennen.” – Abraham Lincoln

Relatie opbouwen

Wanneer je met mensen werkt, dan is relatie opbouwen de basis van een succesvol werktraject. Maar hoe doe je dat? Wat moet je doen en wat moet je laten? Om iemand te kunnen leiden, moet je eerst leren volgen.

Wat ga ik leren?

Je leert controle te krijgen over gesprekken en ze in de gewenste richting te sturen. Je leert wat je cliënt nodig heeft om zich veilig te voelen en echt contact met je te maken. Wat je leert is:

  • spiegelen
  • luisteren
  • vragen stellen
  • de juiste woorden gebruiken
  • stiltes inlassen
  • behoeftes en gevoelens van de cliënt benoemen
  • eigen twijfels, behoeftes en gevoelens uitspreken
  • intenties achter de uitspraken van de cliënt ontdekken

Jouw cliënten zullen geen cliënten meer zijn. Ze worden jouw fans! 

Is deze training geschikt voor mij?

Deze training is geschikt voor professionals die met cliënten werken, bijv. advocaten of hulpverleners, maar ook voor leidinggevenden en HR-personeel.

Vragen?

Ik ben dol op vragen, dus stel ze gerust. Wil je meer weten of een afspraak maken bel 06-20592011 of mail naar info@dpssimply.nl

DPS Simply
Raphaëlstraat 1
7031 BA Wehl

KvK 09170601
btw-nr. NL2486.58.402.B01

Copyright 2018-2019 DPS Simply All rights reserved