Burn-out therapie


Reken af met stress en onzekerheid!

Krijg meer grip op je leven!

therapie

coaching

training

 

Burn-out therapie

Burn-out therapie voor drukke mensen die veel moeten, geen tijd hebben en doodmoe zijn. Burn-out therapie helpt je om je stress-, overspannenheid- en burn-outklachten te verslaan. Binnen slechts 10 gesprekken verdeeld over 5 maanden krijg je weer rust in je hoofd, energie in je lichaam, zin om dingen te doen en vooral weer grip op je leven.

Geen energie

Als je geen energie hebt, hijs je je elke ochtend met moeite uit bed. Het lijkt alsof je lichaam een ton weegt. Het liefst zou je je op je slaapkamer opsluiten zodat iedereen je met rust laat. Het liefst zou je willen verdwijnen, niet meer bestaan en af zijn van al dat gepieker in je hoofd.

meer energie krijgen bij vermoeidheid burn-out therapie
ehbo bij moeilijke emoties boosheid verdriet angst stress burn out therapeut

Piekeren

Je piekert je suf. Daardoor kun je niet slapen. Je blijft in bed rollen. Je stoort je aan het kussen en het dekbed. Voorbijrijdende auto’s en koplampen houden je ook wakker. Je valt pas in slaap wanneer het de tijd is om op te staan.

 

Concentratieproblemen

Je kunt je niet concentreren. Je leest drie keer dezelfde regel in een boek. Je kijkt tv en je weet niet waar je naar kijkt. Iemand zegt iets tegen je en je ziet alleen zijn lippen bewegen. Het lijkt alsof je in een surrealistische film bent beland. Je lichaam laat je in de steek. Je kunt er niet meer op vertrouwen.

Schuldig en waardeloos 

Je maakt steeds meer fouten. Daardoor voel je je schuldig en waardeloos. Je spreekt niet meer met vrienden af, vermijdt verjaardagen en je neemt de telefoon niet op. Je verzorgt jezelf niet. Je draagt hetzelfde t-shirt als gisteren en je hebt een paar dagen niet gedoucht. Het boeit je allemaal niet meer.

Komt het nog goed?

Komt het nog goed? Word je straks niet arbeidsongeschikt en beland je niet in de bijstand? Kun je dan je hypotheek nog betalen? Blijft je partner bij je? Je stilt deze gedachten met drank, drugs of zoetigheden maar ze komen toch telkens weer terug.

Doe rustig aan

“Doe rustig aan” is het advies dat je vaker hoort. Zelfs je huisarts adviseert dat. Daarom meld je je ziek. Je hoopt dat je burn-out vanzelf overgaat wanneer je leuke dingen gaat doen. Helaas is dat slechts het behandelen van de symptomen en niet van het probleem. Je burn-out gaat pas over wanneer je de volgende dingen kunt:

  • Omgaan met je negatieve gedachten en gevoelens i.p.v. je daardoor laten leiden
  • Je energie op pijl houden en goed verdelen i.p.v. meer doen dan je kunt
  • Realistisch plannen i.p.v. elk gat in je agenda vullen
  • Je behoeften durven aangeven i.p.v. alleen aan de verwachtingen van anderen te voldoen
  • Je zelfvertrouwen opkrikken i.p.v. je schuldig en waardeloos voelen
  • Doel in je leven vinden i.p.v. rennen als een kip zonder kop
  • ‘nee’ durven zeggen i.p.v. altijd ‘ja’ knikken zodat je anderen niet voor het hoofd stoot
  • Gezond eten en bewegen i.p.v. vergeten te eten of geen energie om te sporten
  • Ontspannen i.p.v. niet eens rustig op de bank kunnen zitten

 

Niet meer moeten 

Misschien word je moe wanneer je dit leest. Zo veel wat je ‘moet’ doen terwijl je juist niet meer wilt ‘moeten’.  Wanneer je last heb van een burn-out dan voel je je zwak en waardeloos. Je denkt dat je niets meer zou lukken. Maar je bent niet zwak. Je bent te lang te sterk geweest.

 

Niet lullen maar poetsen 

“Niet lullen maar poetsen” is jouw motto. Als je zo door je leven gaat, pleeg je roofbouw op jezelf. Je offert je op voor anderen, je cijfert je weg en je geeft honderd keer meer dan je terugkrijgt. Geen wonder dat je energie op is. Maar wil je in deze slachtofferrol blijven hangen of wil je je kracht terug?

Geen garantie

Ik kan je geen garantie geven. Ik weet niet of mijn burn-out therapie jou gaat helpen. Maar ik weet dat jij een doorzetter en strever bent, want anders zou je geen burn-out krijgen. Je wilt alles goed doen. Daarom ben ik er zeker van dat je de restjes van je energie in deze therapie gaat steken. Elk beetje energie dat je erin steekt, krijg je dubbel en dwars terug.

Te mooi om waar te zijn 

Als je opgebrand bent, dan kun je moeilijk geloven dat het nog goed zal komen. Ik weet hoe gedachten in je hoofd je bang kunnen maken.

Toen ik een burn-out had, raakte ik buiten adem bij het tandenpoetsen. Ik moest uitrusten nadat ik één sok heb aangetrokken. ’s Nachts zat ik kleurplaten voor kleuters in te kleuren. Ik dacht dat het al het einde was en dat ik nooit beter zou worden. Ik voelde me als een nutteloos kasplantje dat nergens toe in staat was.

Als je je ook zo voelt, kun je moeilijk geloven dat het nog goedkomt. Per jaar melden zich 263.000 mensen met overspanningsklachten bij de huisarts. De meesten komen er weer bovenop. Het enige wat je nodig hebt, is een degelijke therapie. Iemand die jou begeleidt en die je vertrouwt. Alleen dan kun je je zorgen loslaten omdat je weet dat je in goede handen bent.

dagmara peters burn-out therapie

Ontdekkingsreis

Therapie is geen eindeloos proces en lijkt niet op wat je in de Amerikaanse series ziet. Ik zit niet alleen te knikken en ‘hmm’ te zeggen. Therapie is een gesprek tussen twee gelijkwaardige mensen. Ik stel vragen, schep orde in wat je mij vertelt en deel met jou verbanden en patronen die ik ontdek.

Therapie is een ontdekkingsreis. In slechts 10 gesprekken – 1 sessie per 2 weken gedurende 5 maanden – ontdek je wat je drijft en wat je blokkeert. Bovendien leer je op een andere manier te reageren zodat je niet meer in dezelfde valkuilen trapt. Het resultaat daarvan is dat je niet meer moe bent, maar energiek. Je voelt je niet meer schuldig maar waardevol. Je kunt weer ontspannen, genieten en je hebt zin om dingen te doen.

 

Het resultaat van de burn-out therapie

Meer energie

  • Je wordt wakker voordat de wekker gaat en staat uitgerust op
  • Je hebt zin om uit bed te gaan en aan je dag te beginnen
  • Je gaat fluitend naar je werk en je hebt goede zin
  • Je hebt een reële planning waardoor je aan al je taken toekomt en ook tijd overhebt voor onverwachte dingen
  • Eenmaal thuis heb je zin om te koken
  • ’s avonds val je niet meer in slaap voor de tv maar geniet je samen met je partner van de film
  • Je gaat naar bed en valt meteen in slaap en je slaapt de hele nacht door
  • In het weekend heb je zin om de deur uit te gaan, met vrienden af te spreken en leuke dingen te doen met je partner en kinderen i.p.v. uitgeteld op de bank hangen

Rust in je hoofd

  • Je hebt minder negatieve gedachten en het is niet meer druk in je hoofd
  • Je weet hoe je je negatieve gedachten en gevoelens kunt beheersen zodat je je gedachten en gevoelens de baas bent
  • Je beschikt over een toolbox met verschillende technieken en strategieën die je helpen om te gaan met je gedachten en gevoelens. Daardoor voel je je niet meer machteloos maar je bent in control.
  • Je kunt je concentreren op wat je doet zonder telkens door je gedachten afgeleid te worden
  • Je kunt weer een boek lezen en je onthoudt van iemand zegt
  • Je kunt ontspannen en genieten van het moment zonder te denken aan alles wat je nog moet doen

Waardevol en vol zelfvertrouwen

  • Je voelt je weer waardevol en je weet wat je waard bent
  • Je kent en bewaakt je grenzen op een respectvolle manier
  • Je spreekt je behoeften uit en zegt ‘nee’ zonder een ander te kwetsen en egoïstisch over te komen
  • Je kiest voor een win-win-situatie waarbij je zowel aan een ander als aan jezelf denkt en kiest voor de beste oplossing voor allebei. Je cijfert jezelf niet meer weg.
  • Je bent jezelf zonder je schuldig te voelen. De meeste waardering komt juist wanneer je jezelf bent en niet probeert te doen wat anderen van je verwachten.
  • Je maakt je niet meer druk wat anderen van je vinden. Je voelt je bevrijd.

Burn-out therapie

Wanneer je geen energie en geen rust in je hoofd hebt, je je suf piekert en je schuldig en waardeloos voelt, denk je misschien dat het nooit goed komt. Daarom is het nodig om eerst jouw lichaam sterker te maken. Daardoor zal je beter slapen en ’s ochtends uitgerust uit bed komen.

Wanneer je fitter bent en meer energie hebt, zit je ook beter in je vel. Dan pakken we negatieve gedachten en overtuigingen aan die jou de grond in boren. Een krachtige mindset helpt je je waardevol te voelen, betere beslissingen te nemen en dingen te doen die goed voor je zijn.

 

Hoe zit de therapie in elkaar?

Voor meer energie en ontspanning:

  • ademhaling– vermindert angst, ontspant en geeft meer energie dankzij meer zuurstof die nodig is bij de verbranding van voedingsstoffen
  • hartcoherentie– kalmeert je hart en hersenen, daardoor kom je sneller tot rust zonder kalmeringsmiddelen
  • mindfulness – helpt je je los te koppelen van je negatieve gedachten en gevoelens en helpt je in slaap te vallen
  • lichaamshouding– beïnvloedt je stemming, bouwt stresshormonen af en stimuleert productie van het assertiviteitshormoon in slechts 5 minuten
  • voeding– geeft je meer energie door de suikerspiegel op pijl te houden en helpt rode bloedcellen meer zuurstof te vervoeren
  • beweging– ontspant, reduceert stress door stresshormonen af te bouwen en geeft meer energie, daardoor zit je lekkerder in je vel, heb je meer zin om dingen te ondernemen en je slaapt beter
  • dagindeling– creëert meer orde, rust en ruimte in je agenda en in je hoofd

Voor een krachtige mindset, meer zelfvertrouwen en het gevoel van in control zijn:

  • ACT – Acceptance and Commitment Therapy helpt je in 6 stappen om te gaan met frustraties, verdriet en angst; je koppelt je los van deze negatieve emoties. Daardoor blijft je beheerst in stressvolle situaties.
  • RET – Rationeel Emotieve Therapiehelpt je met 4 simpele vragen je doemdenken uit te dagen en om te buigen, nieuwe krachtige gedachten stimuleren rust en zelfvertrouwen, met RET doorbreek je je automatische negatieve denkpatronen en vervang je frustratie door beheersing, het resultaat is een krachtige mindset
  • Transactionele Analyse helpt je te ontdekken wat jouw communicatiestijl is en dat van je partner/kind/baas/collega´s. Als je deze stijl kent en op de juiste manier inzet, beïnvloed je je eigen gedrag en dat van anderen
  • Oplossingsgerichte Therapiehelpt je je krachtigste vaardigheden in te zetten in plaats van je op het probleem te focussen, je versterkt wat je al kent en kunt
  • Positieve Psychologie, zoals zelfcompassie leert je vriendelijk te zijn voor jezelf in plaats van jezelf te kastijden
  • IEMT – Integral Eye Movement Therapyneutraliseert je pijnlijke emoties waar je nu geen controle over hebt, nare beelden, pijn, verdriet en angst verdwijnen voorgoed
  • Geweldloze Communicatiehelpt je je gevoelens en behoeften open en eerlijk te delen op een respectvolle manier, je voert uiteindelijk een diep gesprek met veel verbondenheid
  • NLP – Neurolinguistisch Programmerenhelpt je woorden die stress veroorzaken te vervangen door woorden die je kracht geven, verder zal NLP jouw communicatie met anderen waardevol maken door de juiste vragen te stellen.

Burn-out therapie

Dankzij de burn-out therapie word je lichamelijk en geestelijk sterker. Je kijkt in de spiegel en je ziet de superman of superwoman die ooit bent geweest. Na de therapie is deze superman of superwoman terug, alleen vele malen sterker.

 

Erkend therapeut

Ik ben erkend registertherapeut en therapie bij mij wordt vergoed door zorgverzekeraars uit de aanvullende verzekering en je hebt geen verwijsbrief nodig van je huisarts en je eigen risico blijft intact.

Reserveer het intakegesprek

Neem contact met mij op en maak een afspraak voor een vrijblijvend verkenningsgesprek van 60 minuten. Dit gesprek wordt vergoed door de meeste verzekeraars uit de aanvullende zorgverzekering.

Bel 06-20 59 20 11 of mail naar info@dpssimply.nl 

 

Tarieven

€ 85,00 incl. btw per consult voor particulieren zonder aanvullende zorgverzekering bij vooruitbetaling voor 10 consulten.

€ 95,00 incl. btw per consult voor particulieren met aanvullende zorgverzekering, betaling per consult.

€ 125,00 excl. btw per consult voor bedrijven en zelfstandige ondernemers, vooruitbetaling voor 10 consulten.

DPS Simply
Raphaëlstraat 1
7031 BA Wehl
info@dpssimply.nl

0314-325546
06-20592011

KvK 09170601
btw-id NL002438685B98

5/5

Dagmara is such a unique therapist and coach! Her warm personality, knowledge and experience make you open up and give you the opportunity to take both your professional and private life to the next level. Definitely worth a try!

5/5

Ik heb workshop communicatie – gesprekstechnieken gevolgd. Ik vond dit een fijne workshop. Er was voldoende ruimte voor eigen inbreng en de theorie was goed uitgelegd. De sfeer was ook fijn – ontspannen en veilig. Ik heb geleerd hoe je in het belang van een ander kunt handelen en niet zo zeer met jezelf bezig zijn. Ik kijk uit naar de vervolgworkshop want het was leerzaam en ik gebruik het in de praktijk.

5/2

Het leven bestaat uit communicatie en beter communiceren is een belangrijk doel. Ik ben me nu meer bewust hoe ik moet spiegelen, vragen stellen en aandacht geven om een echte relatie op te bouwen. Aan deze workshop heb ik een toolbox overgehouden om mee te oefenen, mooie ervaringen en nieuwe contacten met mensen die ook openstaan voor verandering en verbetering. De workshop was top met de voorbeelden uit de praktijk.

5/5

Je bent een motiverend en inspirerend persoon. Heel fijn om naar te kijken en naar te luisteren. Ik vind dat je het heel goed doet. In heel weinig tijd deel je zoveel kostbare informatie mee. Dank je wel dat je zoveel kennis en jouw ervaringen met ons wilde delen.

5/5

Heb erg veel aan deze werkshop gehad, erg duidelijk en met veel passie gegeven door een heel prettig persoon! Veel nieuwe inzichten gekregen, en dagelijks toepasbaar privé en zakelijk. Wil je jezelf ontwikkelen, dan zeker een aanrader.

5/5

Erg prettige sfeer en zeer vakkundig. Ga vooral zo door Dagmara! Bedankt voor al je hulp!

5/5

Prettige gesprekken waar ik nieuwe inzichten heb gekregen.

5/5

Heel toegankelijk, de ‘kijker’/’cursist’ identificeert zich heel gemakkelijk met je. Ik wil je heel hartelijk bedanken voor alle inzichten, tips &trucs, tools. En last but not least, voor de positieve energie die je aan me over hebt gedragen. Bedankt!

5/5

Dagmara, je hebt mij weer geholpen. Dank je wel voor nieuwe inzichten. Niet alleen ik merkte dat er iets aan mij was veranderd maar ook mensen om me heen is dat opgevallen.

5/5

Gesprekken met Dagmara zijn aan te raden, zij helpt de juiste keuzes te maken door je te begeleiden en te leren hoe je met jezelf om kan gaan. Een aanrader!

Copyright 2018-2020 DPS Simply All rights reserved
DPS Simply

Krijg grip op je leven met de gratis tools!

Je bent hier omdat je op zoek bent naar antwoorden en ik heb geen kant-en-klare antwoorden voor je maar wel vragen die je helpen om de juiste antwoorden te vinden. 

Privacy Policy

Kijk nog even in je mail- of spambox om je aanmelding te bevestigen!